Thursday, January 29, 2009

kenapa???kenapa????kenapa???

Hati ini tertanya-tanya, kenapa wanita melayu terutamanya mudah cair dengan pujuk rayu lelaki warga asing? ape, sudah pupuskah lelaki melayu zaman sekarang?adakah lelaki yang bujang kini sudah tidak berkualiti atau jawatan yang disandang tidak setanding dengan kaum wanita?

Inilah trend terkini yang memperlihatkan kepada kita bahawa gadis-gadis melayu
lebih tertarik untuk berkahwin dengan lelaki berusia yang juga adakalanya suami orang.Mereka hanya tertarik dengan lelaki yang kuat, macho,mempunyai kedudukan serta kemewahan. anilah antara tanggapan-tanggapan gadis melayu terhadap lelaki bujang. oleh itu, mereka cuba beralih arah dengan memilih golongan yang kaya, dan ada yang lebih teruk, warga asing turut menjadi pilihan mereka..
apa nk jadi dengan zaman sekarang ni??? dh kahwin dengan warga asing, berpisah pula dengan famili di Malaysia. Akhrnya temberang si suami warga asing pecah, rupanya tidak berharta...

siapa yang tertipu???
hnya nasihat yg dpt diberikan, sblm buat ape-ape kptusn fikirlah semasak-masaknya...jangan hanya melihat kepada kemewahan semata-mata, tapi lihat dari segi kejujuran dan keikhlasan hati...

2 comments:

  1. isu perempuan melayu suka lelaki asing sudah berleluasa sekarang,cerita sebegini adalah baik supaya dapat beri peringatan kepada mereka.

    ReplyDelete
  2. isu ini begitu menarik,kerana ia berkisarkan perempuan melayu sekarang suka lelaki asing, sebenarnya x salah perempuan melayu suka leleki asing tetapi kena berhati-hati n jgn cepat percaya k babye.

    atie 87

    ReplyDelete